Evropski dileri najzadovoljniji poslovanjem sa kompanijama Kubota i FendtAutor: Datum:


Sorry, this entry is only available in Serbian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

CLIMMAR Indeks zadovoljstva dilera traktora DSI 2018 povećao je svoj značaj učešćem dve nove države u važnosti-značaju nezavisnog istraživanja dilera traktora sa njihovim dobavljačima. CLIMMAR je organizacija koja okuplja dilere poljoprivrednih mašina Evrope, a svake godine se radi istraživanje o zadovoljstvu dilera.

Ove godine Mađarska i Austrija su uzele učešće u istraživanju pa se broj zemalja učesnika povećao na 10. Druge zemlje koje učestvuju u istraživanju su Belgija, Danska, Francuska, Nemačka, Italija, Poljska, Holandija i Ujedinjeno kraljevstvo.

Ove godine istraživanje DSI je rađeno u junu i julu 2018. a odnosilo se  na kvalitet odnosa između dobavljača traktora i njihovih A dilera po 14. stavki:   imidž brenda i uticaj, tržište traktora-marketing, postprodajna usluga i garancija, kompjuterizovan servis, oglašavanje i promotivni materijal, administracija i uslovi plaćanja, obuka, menadžment, odnos dilera i proizvođača, profitabilnost, unapređenje, ponude finansiranja,  zaštita od krađe.

U ovogodišnjem istraživanju učestvovalo je više od 1.000 dilera. To je manji broj učesnika od onog u 2017. kada je učestvovalo 1.159 dilera. Ujedno to predstavlja i pad broja učesnika u istraživanju za 19 odsto. Ane Fradjer generalni sekretar SEDIMA koja je odgovorna za ovo istraživanje smatra da je pad broja učesnika A dilera posledica akvizicija i konsolidacija na tržištu.  Manji broj učesnika ne utiče značajno na ishod DSI.

Rezultati za 2018

U proseku vrednost ocenjenih faktora je porasla za 0,1 poen i dostugnuta je vrednost 12,7 poena. Generalno postoji blagi pad u ulaznom trendu DSI, a zabeležene su velike razlike između brendova. To pokazuje značaj ocenjivanja i za dilera i proizvođača jer mogu da vide svoju poziciju na različitim mestima u odnosu na prosek. Takođe dileri koji učestvuju u istraživanju mogu da vide svoju poziciju u odnosu na druge po svakom konkretnom pitanju. Samo oni dobavljači traktora koji se ocenjuje u najmanje četiri države su navedeni u rezultatima istraživanja.

Na vodećim pozicijama Kubota i Fendt

U poređenju sa prošlogodišnjim rezultatima istraživanja DSI, vodeće pozicije su ostale iste, to jest prvo i drugo mesto na listi dele Kubota i Fendt sa 14,5 poena. Za proizvođača Kubota trakotra, ovo predstavlja učvršćivanje vodeće pozicije, a Fendt je poboljšao svoju poziciju za 0,7 poena posle pada za 0,6 poena prošle godine. Drugi brendovi takođe imaju napredak u odnosu sa svojim dilerima. To su John Deere +0,7, Case IH +0,6 i Valtra +0,5 poena.

Brendovi koji su imali pad u njihovom ukupnom rezultatu su Massey Ferguson -0,9, Deutz-Fahr -0,4, New Holland -0,3, Same -0,3 i Claas -0,2. CLIMMAR će pratiti faktore kojima su dileri manje zadovoljni u relaciji s dobavljačima i tražiti razgovore sa njima kao što je bila praksa i do sada.

U poređenju proseka iz prošle godine, može se zaključiti značajan pozitivan razvoj indeksa u ocenjivanju finansijske ponude koji je povećan sa 11,1 na 11,5 poena, zatim zaštita od krađe sa 8,3 na 8,9 poena i doprinos profitabilnosti sa 1,9 na 12,1 poena.

Asocijacija dilera CLIMMAR je zadovoljna ostvarenim napretkom, ali će takođe ohrabriti dobavljače da unaprede performanse rada s obzirom na to da su još uvek daleko od maksimalnog skora od 18 poena. Drugi faktori koji su ocenjivani imaju slične vrednosti kao i u 2017. godini, a očekuje se spremnost dobavljača da poboljšaju svoje slabe tačke. Ovaj indikator ima vrednost 11,6 poena i u odnosu na 2017. i opao je za 0,2 poena. Za CLIMMAR ovo je bitno upozorenje da ostane u aktivnom dijalogu sa dobavljačima traktora  kako bi se zadovoljili interesi dilera.

CLIMMAR naglašava i da povećanje indeksa za 0,61 posto je pik u poslednjih godinu dana. Ipak treba imatu na umu da je istraživanje rađeno u junu i julu meseca i da se situacija promenila u vežem delu Evrope. Naime, posle veoma dobrog proleća, suvo vreme i suša u većini evropskih zemalja dovele su do toga da je prodato manje traktora, mašina i opreme. A kao rezultat suše ulaganja u kupovinu su gotovo potpuno zaustavljena.

Events