SAOPŠTENJE POSLOVNO UDRUŽENJE UVOZNIKA I IZVOZNIKA POLJOPRIVREDNE MEHANIZAIJE A.M.I. NOVI SAD
Odgovoran rad kompanija kao alat za senzaciju i uspeh medija
Poslednjih nedelja neretko, javnost se preko mnogobrojnih elektronskih medijskih portala, po principu copy-paste, susrela s naslovima: Hitno se povlači poznati traktor sa tržišta Srbije! , Problem s kočnicama, Povlači se traktor Steyr sa tržišta Srbije, rizik od povreda, Povlači se traktor sa tržišta Srbije: Otkriven ozbiljan problem sa kočnicama, evo šta se savetuje, Povlači se traktor “Kubota” sa tržišta Srbije, OPASNO! Hitno se povlači popularni traktor, ministarstvo izdalo upozorenje…
Ovakvi naslovi privlače pažnju javnosti i dovode javnost u zabludu u odnosu na stvarnu situaciju, a malo koji čitalac, nažalost i obrati pažnju na tekst koji se nalazi u okviru naslova, pa ostaje utisak da se desilo nešto „strašno“, da je situacija veoma dramatična i opasna po korisnike, narušava se ugled kako kompanije-proizvođača tako i zastupnika na domaćem tržištu, a realna situacija je sasvim drugačija i pokazuje odgovorno ponašanje kompanije i brigu o korisniku. Neretko ovakvi naslovi navode korisnike trakotra koji su predmet naslova, na misao da će dobiti novi traktor, a da ne spominjemo za stah korisnika za sopstvenu bezbednost.
Naime, u toku eksploatacije, u ovom slučaju traktora, proizvođač uvidi neke stvari, neku pojavu. Na osnovu toga kompanija kao odgovorna, sprovodi određene akcije kako bi sprečila potencijalno ugrožavanje bezbednosti korisnika ili pak sprečila pojavu daljih kvarova (defekta) na mašini. Tada, u zavisnosti od stepena rizika, kompanije obaveštavaju korisnike, u ovom slučaju traktora (određene serije, određenih modela proizvedenih u određenom vremenskom periodu) o situaciji i u određenom roku, u odnosu na stepen rizika, kompanije o sopstvenom trošku sprovode akcije kako bi se uklonio rizik i sprečile potencijalne pojave. Tako se u nekim slučajevima korisnici obaveštavaju odmah i u kratkom roku se otklanja problem, dok se u drugim slučajevima propisana akcija-mera sprovodi prilikom dolaska na sledeći servis.
U ovom slučaju se ne radi o „Povlačenju traktora sa tržišta Srbije“, niti korisnik ima razloga za zabrinutost. Svaki korisnik traktora koji su predmet akcije, biva obavešten o situaciji i u skladu sa njom preduzimaju se određene radnje na traktoru, u roku i na način koji je odredio proizvođač.
Neprihvatljivo je u svakom slučaju da se u javnosti pojavljuju informacije s strogim upozerenjima, pogotovo u slučajevima kada su akcije već sprovedene i urađene.
Poslovno udruženje uvoznika i izvoznika poljoprivredne mehanizacije stoga mole medije da ubuduće ne iskorišćavaju informacije o akcijama koje se sprovode na određenim mašinama od strane pre svega odgovornih kompanija kako bi povećali svoj publicitet senzacionalističkim naslovima koji nemaju nikakve osnove da se nađu u javnosti. U suprotnom članice PU AMI koji su zastupnici brendova koji su predmet naslova će u buduće primeniti pravne alate zbog narušavanja ugleda u javnosti. Poslovno udruženje A.M.I Novi Sad, kao i njegove članice, uvek stoje medijima na raspolaganju za pružanje potrebnih informacija koje će javnosti biti prenesene na objektivan, jedino prihvatljiv način.
Kompanije koje se odgovorno ponašaju prema svojim korisnicima svakako ne zaslužuju da se na ovaj način ruši njihov ugled u javnosti.
Marija Antanasković,
generalni sekretar A.M.I. Novi Sad


